Despre mine

Fotografia mea
M-am nascut pe 08.05.2009 in Timisoara, intr-o zi de vineri, la ora 13.00. Nu prea am plans cand am venit pe lume pentru ca eram foarte obosit si speriat de tot ce se intampla in jurul meu. Pana la urma mi-am dat drumul incet dar sigur, mai ales pentru ca cineva imi umbla in nas, dar m-am linistit cand o mana m-a ridicat si m-a asezat apoi pe pieptul mamei. In rest nu prea imi mai aduc aminte nimic din primele zile, pentru ca dormeam mult. Acum sunt mai maricel, in 08.11.2009 fac 6 luni, imi place sa ascult ce se intampla in jurul meu, sa mananc fructe pasate si sa ma joc cu manutele. Dar cel mai mult imi place sa fiu bagat in seama.

vineri, 6 mai 2011

Terapia hiperbara

Dragi prieteni, asa cum v-am spus si in postarea de acum cateva zile, in prezent sunt cu Rares la Constanta unde facem terapie hiperbara. Terapia consta in oxigenare la o presiune mult mai mare decat in mod natural si ajuta in foarte multe afectiuni. Informatii mai multe puteti gasi pe www.medicinahiperbara.ro, eu am spicuit din prezentarea facuta pe site doar efectele care ne intereseaza pe noi:
-Efectul de activare a celulelor neuronale non-funcţionale sau afectate. În cazul unei inflamaţii sau edemului cronic, celulele nervoase uneori pot supravieţui sub forma unui metabolism scăzut, anormal. De fapt, în multe leziuni spinale sau cerebrale, celulele nervoase nu sunt complet distruse, putând rămâne intacte o lungă perioadă de timp. Oricum, ca urmare a acestor fenomene edematoase, celulele nervoase rămân nefuncţionale datorită privării de oxigen. Studii recente au demonstrat că mărirea aportului de oxigen în ţesuturile nervoase afectate poate duce la reactivarea celulelor nervoase non-funcţionale. În astfel de situaţii, cea mai bună strategie terapeutică este începerea unei terapii HBO agresivă în primele faze ale leziunii.
-Îmbunătăţirea efectului de învăţare şi condiţionare. Oxigenarea adecvată a creierului permite o îmbunătăţire a nivelului de achiziţii, a memoriei. În cazul proceselor de învăţare, oxigenul hiperbar permite acumularea unei cantităţi sporite de informaţii într-un timp mult mai scurt, importanţa acestui efect apare în cazul proceselor de condiţionare a diferitelor funcţii pierdute în urma unor leziuni neuronale. Astfel, achiziţiile motorii în urma kinetoterapiei sau a reflexoterapiei, de limbaj în urma logopediei se îmbunătăţesc, HBO având efecte majore şi în creşterea atenţiei, reducerea hiperkineziei, dar şi îmbunătăţirea efectelor altor terapii asociate (terapii de socializare, terapii cognitive, ABA etc. - Rossignol şi colaboratorii, 2008).

Am hotarat sa venim aici dupa ce am aflat mai multe informatii despre hiperbara si, mai ales, dupa ce am vazut cu ochii nostri rezultatele inregistrate de prietenul nostru, David, dupa 15 sedinte efectuate anul trecut in august. Avand inca bani la dispozitie pentru recuperarea lui Rares, ne-am hotarat ca in momentul de fata este cea mai buna varianta pentru a-l ajuta in special din punct de vedere neurologic. Desi costurile sunt destul de mari (o sedinta de 3 ore costa 400 de ron) suntem siguri ca rezultatele vor fi pozitive. Mai ales ca imediat ce ne intoarcem acasa ne internam la 1 Mai pentru 3 saptamani, iar recuperarea intensiva chiar este recomandata dupa sedintele de hiperbara. Si asta pentru ca in perioada imediat urmatoare terapiei creierul asimileaza mult mai bine decat in mod normal. Asa ca asteptati vesti bune de la noi peste o luna, sigur vor veni :)
Deoarece sunt sigura ca multi dintre voi nu stiti ce inseamna terapia hiperbara, vreau sa detaliez in ce consta o astfel de sedinta. Si, bineintels, sa va arat cateva poze cu Rares in timpul terapiei. Care, intre noi fie vorba, desi poate in poze nu se vede, plange ca din gura de sarpe. Din fericire am reusit sa-l adorm de fiecare data, astfel incat macar jumatate din sedinta sa fie linistita, atat pentru el cat si pentru mine... si, mai ales, pentru ceilalti participanti la terapie :)
O sedinta de terapie dureaza in jur de 3 ore, perioada poate varia in functie de pauzele care se fac in timpul terapiei, care sunt mai mari atunci cand copiii sunt mai agitati. In prima etapa are loc etapa de comprimare, cand se simuleaza scufundarea la 14 metri si nu se face sub masca de oxigen, apoi au loc 5 etape de oxigenare (terapia propriu-zisa) de cate 18 minute fiecare, cu 2 minute pauza intre ele, iar la final este decomprimarea, adica revenirea la suprafata, care se face tot sub masca de oxigen ca si cele 5 etape precedente. In total aproximativ 3 ore. Pline de scancete, plans isteric, momente de odihna si apoi iar plans. Din pacate Rares nu suporta masca de oxigen pe fata, asa ca s-a optat pentru o solutie de rezerva, introducerea unui balon pe cap care se inchide ermetic astfel incat oxigenul sa nu se piarda in atmosfera. Asa ca Rares al meu arata ca o combinatie intre un scafandru si un cosmonaut, precum puteti vedea si in pozele atasate. Oricum, si asa este foarte suparat atunci cand i se vara balonul peste cap. Dar sunt linistita pentru ca stiu ca toate eforturile lui si ale mele vor fi rasplatite si in final totul va fi bine.
Mai avem doar 6 sedinte de facut, miercuri pe data de 11 plecam spre casa unde vom ajunge doar joi, pe 12. Intre timp, insa, vom sarbatori ceva foarte, foarte important: ziua lui Rares!!! Care pe 8 mai implineste 2 anisori! Nici nu-mi vine sa cred ca au trecut deja 2 ani... il vom sarbatori pe Rares asa cum se cuvine, chiar daca nu vom fi acasa, alaturi de tati si persoanele dragi. O sa revin, bineinteles, cu pozele facute sarbatoritului. Va pupam si va iubim.




Barocamera, in exterior















Barocamera, in interior















Pupitrul de comanda, de unde permanent unul din angajatii centrului comunica cu pacientii si personalul din interiorul barocamerei











Rares scafa-nautul :) in timpul terapiei, alaturi de dl Cirnu, unul din angajatii centrului








Tot el, cosmonautul meu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu